Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování
Horáčková, Květa ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
Diplomová práce "Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování na vybrané střední odborné škole" se zaměřuje na zkvalitnění úspěšnosti žáků na Střední hotelové školy v Teplicích, a to prostřednictvím dobrovolného doučování. Cílem práce je popsat, jaké metody a formy výuky existují, dále popsat úspěšnost dvou skupin žáků u Praktické maturitní zkoušky (jedna skupina využila nabídku dobrovolného doučování, druhá ji nevyužila) a ověřit, jaký přínos doučování spatřují sami žáci. K naplnění tohoto cíle se v teoretické části věnuji zejména otázkám obecné didaktiky, konkrétně didaktickým zásadám, organizačním formám výuky, výukovým metodám a didaktickým prostředkům. Dále pak informálnímu, formálnímu a neformálnímu vzdělávání, zejména doučování. Empirická část bude vzhledem k cíli naplánována jako design akčního výzkumu. Nejprve je popsáno samotné doučování, charakter Praktické maturitní zkoušky na vybrané střední hotelové škole a dále jsou charakterizovány dvě skupiny žáků - jedna z nich doučování využila, druhá nikoliv. Výsledky práce porovnávají bodový zisk žáků u Praktické maturitní zkoušky u obou skupin žáků zapojených do výzkumu. Analýza dat ukázala, že žáci z experimentální skupiny H1, kteří se zpočátku nesetkávali s úspěchem v samostatných závěrečných pracích...
Organizační formy výuky německého jazyka na základních školách v Rokycanech
Sudová, Kristina ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizačními formami výuky německého jazyka na 2. stupni třech základních škol v Rokycanech. Nejprve je po prostudování odborné literatury popsána výuka německého jazyka jako druhého cizího jazyka a jednotlivé organizační formy výuky (individuální, hromadná, individualizovaná, diferencovaná, týmová výuka a skupinová práce společně s prací ve dvojicích). Dále jsou charakterizovány tyto jednotlivé základní školy, jejich školní vzdělávací programy, učebnice, pracovní sešity. K dispozici jsou protokoly náslechů ze 120 navštívených hodin německého jazyka, které jsou následně vyhodnoceny. Z náslechů je patrné, že se nejčastěji na těchto základních školách využívá práce v plénu a poté frontální výuka - výklad. Na dvou školách se na žádné vyučovací hodině nerealizovala práce ve skupinách. Celkem 209 žáků a 11 učitelů německého jazyk vyplnilo dotazníky týkající se organizačních forem výuky. Vzor je k dispozici v příloze. Z dotazníkového šetření vyplývá, že většinu žáků nejvíce oslovuje práce ve dvojicích. Naopak nejméně vyhledávaná je práce samostatná.
Organizační formy vyučování ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol
DOUDOVÁ, Andrea
Hlavním cílem této diplomové práce je snaha poukázat na využívání různých organizačních forem výuky v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol Diplomová práce je složena ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola představuje obecný výčet organizačních forem, druhá kapitola tento výčet rozšiřuje. Ve třetí kapitole představuji alternativní členění organizačních forem vyučování podle Červenkové a Maňáka. U těchto dvou autorů také upozorňuji na záměnu dvou termínů, a to organizační formy výuky za metody výuky a naopak. Ve čtvrté kapitole zmiňuji aktuální tematiku informačních technologií ve vzdělávání a organizační formy s touto výukou spojené. V závěru teoretické části uvádím předvýzkum problematiky organizačních forem a cituji některé již dříve provedené výzkumy. Na tuto kapitolu plynule navazuje praktická část, která se skládá primárně z kvantitativního výzkumu vedeného prostřednictvím dotazníku. Nejdříve jsou formulována východiska výzkumu a dále jsou představeny výsledky výzkumu a závěrečné vyhodnocení informací o zastoupení organizačních forem ve výuce a preferenci jejich užívání jednotlivými vyučujícími. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu z praktické části práce porovnává využívání organizačních forem ve výuce v běžném režimu a v režimu on-line vyučování.
Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v ITV
Slaná, Kateřina ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce pojednává o rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti v integrované tematické výuce (ITV). V teoretické části je pozornost věnována počátečnímu vzdělávání, jeho vymezení, metodám výuky čtení, organizačním formám a hodnocení. Práce stručně popisuje vývoj integrované tematické výuky, vysvětluje její pojetí a důležité složky, zároveň je také popsáno využití této výuky na 1. stupni základních škol, především však v prvních ročnících. Část práce je zaměřena i na osobnost žáka mladšího školního věku, na jeho kognitivní a sociální předpoklady pro úspěšný vstup do školy. Výzkumná část je realizována prostřednictvím několika metod. Pozorování výuky přináší vhled do praktického užívání tohoto modelu výuky, dotazníkovým šetřením jsou zjišťovány zkušenosti učitelů a výzkumnou sondou znalosti a dovednosti u tří skupin žáků, kde při zpracovávání dat porovnávám úroveň dílčích rovin počáteční čtenářské gramotnosti u sledované skupiny s ITV se dvěma kontrolními skupinami, které nepropojují učivo na základě tématu. Výzkumná část práce se také věnuje vytvoření metodických materiálů k ITV, které jsou doplněny o informace z realizace a vyhodnocení výsledků, jak přispěla taková výuka k rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti. Z výsledků práce vyplývá, že ITV může být pro rozvoj počáteční čtenářské...
Aktivizační metody a organizační formy na 1. stupni ZŠ
Košatová, Sára ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak učitelé 1. st. ZŠ různými typy metod, zejména aktivizačních podporují žáky v motivaci k učení a jak je aktivizují k učebním výkonům. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje na problematiku aktivizačních metod a organizačních forem z hlediska vymezení pojmu, cílů, hlavních důvodů pro jejich zavádění a klasifikace těchto metod. Druhá kapitola charakterizuje žáka v období mladšího školního věku, jeho potřeby a zájmy, které se snaží učitel naplňovat cíleně skrze výukové metody. Dále pojednává o vztahu mezi motivací a výkonem vedoucí ke splnění výukových cílů. V poslední kapitole je blíže popsána práce učitele s aktivizačními metodami ve třídě, jednotlivá úskalí, která mohou ovlivnit zařazení výukových metod do výuky a činitelé a faktory ovlivňující motivaci žáka ve výuce. V praktické části diplomové práce jsem pomocí kvalitativního výzkumu zjišťovala, jak učitelé 2. a 3. tříd vybrané pražské základní školy využívají různé výukové metody k aktivizaci žáků a následné motivaci k výkonu. Součástí byla i přípravná fáze v podobě akčního výzkumu. Hlavní výzkumné šetření zprostředkovává rozhovory se všemi šestnácti učiteli školy, kteří mají zkušenosti s těmito ročníky, záznamy pozorování několika vyučovacích hodin a dotazníkové šetření pro žáky. Ze získaných dat byly...
Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ
Dvořáková, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ se specializuje na hledání efektivní motivace u zmíněných žáků. V teoretické části diplomové práce budou vymezeny pojmy motivace, syndrom ADHD a ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka. Dále bude provedena dílčí analýza jednotlivých pojmů a vztahů mezi nimi. Zpracovaná teoretická východiska budou zohledněna v empirické části. Cílem empirické části bude vypozorovat efektivní způsob motivace žáků se syndromem ADHD a ADD integrovaných v běžné třídě na prvním stupni základní školy. Z výzkumných metod bude použito přímé a zúčastněné pozorování, kazuistika, analýza prací žáků. Klíčová slova: motivace, ADHD, ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka
Didaktické formy ve výchově ke zdraví
Bečková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Didaktické formy ve výchově ke zdraví" je členěna na dvě části. Část teoretickou a praktickou. První část - teoretická se věnuje základní terminologii a pojmenování forem a metod výuky. Práce se krátce dotýká i historie výchovy ke zdraví. Druhá část je výzkum zaměřený konkrétně na to, jaké formy a metody výuky využívají ve vyučovacích hodinách učitelé, jak konkrétně je předmět vyučován z hlediska časové dotace na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě je zaměřen na bližší charakteristiku učitelů vyučujících tento předmět a jejich dosažené vzdělání a délku praxe. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktické formy, výchova ke zdraví, organizační formy, výukové metody
Stimulace silových schopností ve fotbale
Bébr, Milan ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název práce Stimulace silových schopností ve fotbale Cíl práce Primárním cíl je rešerše odborné literatury na téma této bakalářské práce. Sekundárním cílem je návrh pohybové intervence na stimulaci silových schopností ve fotbale na poloprofesionální úrovni pro mužskou kategorii. Metody Metoda literární rešerše a následné tvoření návrhů intervenčních programů. Výsledky Hlavním produktem práce je vytvoření ucelených návrhů intervenčních programů v každém období RTC. Tato bakalářská práce by po ověření v praxi mohla být prospěšná pro hráče a trenéry, kteří nemají dostatečné znalosti v oblasti kondičního tréninku. Klíčová slova Organizační formy, kondiční příprava, silové schopnosti, analýza, návrh intervence
Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ
Dvořáková, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ se specializuje na hledání efektivní motivace u zmíněných žáků. V teoretické části diplomové práce budou vymezeny pojmy motivace, syndrom ADHD a ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka. Dále bude provedena dílčí analýza jednotlivých pojmů a vztahů mezi nimi. Zpracovaná teoretická východiska budou zohledněna v empirické části. Cílem empirické části bude vypozorovat efektivní způsob motivace žáků se syndromem ADHD a ADD integrovaných v běžné třídě na prvním stupni základní školy. Z výzkumných metod bude použito přímé a zúčastněné pozorování, kazuistika, analýza prací žáků. Klíčová slova: motivace, ADHD, ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka
Výuka účetnictví na středních školách
PINCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá výukou účetnictví na středních školách, zejména na obchodních akademiích. Cílem je zjistit, jaké metody jsou dle učitelů nejefektivnější při výuce účetnictví a na základě výsledků navrhnout optimální způsob výuky. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části jsou popsána teoretická východiska z pohledu výchovně vzdělávacího procesu, a to zejména dosažení efektivnosti didaktického procesu správným využitím didaktických prostředků se zaměřením na didaktiku účetnictví. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky, je proveden smíšený výzkum s důrazem na kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi učiteli účetnictví a žáky na obchodních akademiích v České republice a následně jsou vyhodnoceny výsledky a vyvozeny závěry a doporučení. Mezi hlavní problémy patří zejména požadavek na vyšší hodinovou dotaci a menší skupiny žáků ve třídě při výuce účetnictví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.